۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

دانلود مستقیم فیلم کوهستان بروکبک 2005 brokeback mountain دانلود با لینک مدیافایر




دانلود مستقیم فیلم  کوهستان بروکبک 2005 brokeback mountain  دانلود با لینک مدیافایر
imdb: 7.8/10

Download:







کارگردان: Ang Lee
فیلمنامه:Larry McMurty/ Diana Ossana
بازیگران: Heath Ledger, Jake Gyllenhaal, Michelle Williams, Anne Hathaway
محصول آمریکا، سال 2005

و اما در مورد این فیلم پر سر و صدای سال 2005! فیلم به ارتباطی که بین دو تا گاوچران جوان شکل می‌گیره، می‌پردازه. زمان رویداد دهه 60 میلادی است که جامعه آمریکایی هنوز ظرفیت پذیرش روابط همجنس‌گر‌ایانه رو نداره. از طرفی خود شخصیت‌های اصلی دچار خود درگیری هستند و این‌ها، مجموعا مانع بزرگی در ارتباط این دو ایجاد می‌کنه و رابطه رو دچار یک نوع فراق می‌کنه. از این نظر، این اثر خصوصیت کلاسیک درام‌های عاشقانه رو داره: رابطه عاشقانه‌ای که به دلیلی، نمی‌تونه به وصل منتهی بشه.

این فیلم به دلایل زیر ارزش دیدن داره:

اول: به نوعی، original هست. منظورم اینه که پرداختش نسبت به موضوع مبتذل یا نفرت‌آور نیست، بالعکس با دید بی‌طرفانه و نسبتا عمیقی داستان رو روایت می‌کنه. سعی می‌کنه به ریشه‌هایی که موجب گرایش دو جوان به همجنس‌گرایی شده‌اند اشاره‌ای بکنه ( اینکه در کودکی روابط بسیار بدی با پدرهاشون داشته‌اند و هنوز نیاز شدیدی به جلب محبت مردانه دارند). به طور کلی به جنبه‌های روانشناختی این پدیده توجه می‌کنه، هیچ‌کدوم از این دو جوان حالت زنانه ندارن، اتفاقا خیلی هم مردانگی پررنگی دارند. در واقع مشکلات فیزیکی، این دو رو به هم متمایل نکرده بلکه قضیه به روان و تربیتشون برمی‌گرده.

دوم: فیلم دو نوع برخورد متفاوت با این پدیده رو به نمایش می‌گذاره: شخصیت اصلی داستان (Heath Ledger) پس از کشف تمایلاتش، با خودش به شدت تنش پیدا می‌کنه. به واسطه تربیتش و محیطی که باهاش در چالشه، بیشتر سعی می‌کنه همجنس‌گر‌ا بودنش رو انکار کنه. در واقع هرگز بهش تسلیم نمی‌شه و سعی می‌کنه که زندگی نرمالی برای خودش جور کنه ولی از طرفی در طول بیست سالی که در فیلم به تصویر کشیده می‌شه، می‌بینیم که در این کار موفق نیست. روابطش با زن‌ها ناموفقه و در عوض مشتاق رفیق گاوچرانشه، یه حسی تو مایه‌های عشق. شخصیت دوم فیلم (Jake Gyllenhaal) بر عکس خیلی راحت با این قضیه کنار می‌آد. همیشه در تکاپوست تا این ارتباط رو به جایی برسونه. وقتی هم که از این ارتباط ناامید می‌شه دست به دامن ارتباطات جدید می‌شه. در واقع می‌پذیره که خوشبختی‌اش در اینه که به سبک دیگری زندگی کنه.

سوم: فیلم نسبت به پدیده همجنسگرایی حکم صادر نمی‌کنه بلکه صرفا داستان‌گویی می‌کنه. این پدیده رو تقبیح نمی‌کنه ولی تقدیسی هم در کار نیست.

چهارم: بازی ‌درخشان بازیگرها به خصوص Heath Ledger واقعا جذابه.

Brokeback Mountains در مجموع فیلم خوش‌ساختی است. ازش انتظار نداشته باشید که در مورد موضوع ممنوعه همجنسگرایی بهتون چیز جدیدی نشون بده بلکه به عنوان یک فیلم رومانتیک بهش نگاه کنید. در این صورت امکان داره که از فیلم خوشتون بیاد.

نکته: فیلم چند صحنه‌ سانسوری داره که بعضی‌ها ممکنه ازشون اذیت بشن. مسوولیتش پای بیننده.
mediafire,دانلود مستقيم فيلم درام؛ دانلود مستقيم فيلم عاشقانه،دانلود مستقيم فيلم از مديا فاير، دانلود مستقيم فيلم آنگ لی

۵ نظر:

  1. سلام، این لینک چهارمش دانلود نمیشه، میشه یه لطفی بکنین یه لینک دیگه واسش بدین؟
    خیلی ممنون میشم
    من همه رو دانلود کردم به جز 4!!!
    خیلی ستمه! :)

    پاسخحذف
  2. ba salam khedmate shoma
    file shomareye 4 in film mojud nist , khahesh mikonam dorostesh konid
    ba tashakor

    پاسخحذف
  3. khahesh mikonam harche zudtar parte $ ro dorost konid plzzzzzz
    ba tashakore faravaan

    پاسخحذف
  4. سلام
    خیلی ممنون
    ولی فایل چهارم این فیلم گویا مشکل داره و دانلود نمیشه بقیه فایلها دانلود میشن ولی چون چهارمی نیست نمیشه بقیه رو جوین کرد
    لطفا راهنماییم کنید

    پاسخحذف
  5. چهارمین لینک مشکل داره لطفاً درستش کنید

    پاسخحذف

Introduction