۱۳۸۸ دی ۶, یکشنبه

دانلود مستقیم فیلم کلاسیک دوازده مرد خشمگین 12Angry Men 1957 دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی




دانلود مستقیم فیلم کلاسیک دوازده مرد خشمگین  12Angry Men 1957  دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی
imdb:8.9/10
top 250: #8
کارگردان: سیدنی لومت

براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
 کلاسیک، فیلم سیدنی لومت، دانلود فیلم 12 مرد خشمگین 1957 ، دانلود فیلم 12Angry Men 1957


، دانلود فیلم دوازده مرد خشمگین 1957
دانلود باکیفیت واقعاٌ خوب
فیلم کم حجم
Download:
http://www.mediafire.com/download.php?gmjdzgkmu4n
http://www.mediafire.com/download.php?iz0mzqlxtcm
http://www.mediafire.com/download.php?kzzq3uznzlj
کیفیت عالی زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/12+Angry+Men+%281957%29/Farsi+Persian/1

سينمايي «دوازده مرد خشمگين» از همان ابتدا مخاطب را به خود جذب مي‌كند و هر كدام از دوازده عضو هيات منصفه در همان حين كه به بيننده معرفي مي‌شوند به خودشان نيز معرفي مي‌شوند، براين اساس‌ آشنايي با هركدام از شخصيت‌ها، در ابتداي فيلم «دوازده مرد خشمگين» مدتي نسبتا طولاني زمان مي‌برد و هركدام از اين كاراكترها ويژگي‌هايي كاملا منحصر‌به فرد خود را دارند.
«دوازده مرد خشمگين» محصول سال 1957 آمريكا است كه در مدت زمان 96 دقيقه به شيوه‌ي سياه و سفيد توسط سيدني لومت كارگرداني شده است.
* داستان فيلم
فيلمنامه‌ي «دوازده مرد خشمگين» را رجينالدزو براساس داستاني از خودش به نگارش درآورده است. داستان فيلم درباره‌ي دوازده مرد درهيات منصفه يك دادگاه است كه در زمان تنفس و قبل از اخذ راي نهايي دورهم جمع مي‌شوند. همه اعضا معتقدند كه مظنون گناهكار است. او يك پسر هجده ساله است كه گمان مي‌رود پدر خود را به قتل رسانده است. يكي از اعضاي هيات منصفه به‌نام ديويد با راي گناهكار‌بودن موافق نيست و شك‌هايي دارد باتوجه به اين‌كه تمام حقايق اثبات مي‌كند كه فرد مظنون گناهكار است، اعضا كنجكاو مي‌شوند كه چگونه ديويد دراين مورد مشكوك است و او دلايل خود را توضيح مي‌دهد.
* درباره‌ي فيلم
كشمكش و اضطراب اعضاي هيات منصفه از همان آغاز تماشاگر را با خود درگير مي‌كند، چرا كه تماشاگر پس از اين‌كه يازده نفر را موافق گناهكار بودن پسر و يك نفر را مخالف اين حكم مي‌بيند، سردرگم مي‌شود.
بيينده‌ي «دوازده مرد خشمگين» از حضور شخصيتي مثل ديويد كه نظري مخالف ديگران دارد، احساس ناامني مي‌كند و حتي در لحظاتي به خاطر اين‌كه او نسبت به گناهكار بودن پسر شك دارد، او را درذهنش مسخرمي‌كند.
نمايي از  فيلم سينمايي 12 مرد خشمگين
با اين حال تماشاگر فيلم لومت خود را در پيروزي‌هايي كه شخصيت ديويد به دست مي‌آورد سهيم مي‌داند و از اين‌كه او توانسته ساير اعضاي هيات منصفه را در مورد گناهكار‌بودن پسر هجده ساله به شك بيندازد احساس خوشحالي مي‌كند.
بيننده‌ي «دوازده مرد خشمگين» تمام كشمكش‌هايي كه ديويد براي اثبات بي‌گناهي پسر دارد را به نظاره مي‌نشيند و از اين‌كه ساير اعضا تاكيد برگناهكار بودن پسر دارند، درمواردي احساس شرمندگي مي‌كند. درحقيقت او در تمامي لحظات خود را عضوي از هيات منصفه مي‌داند.
* ناگفته‌هاي فيلم
ـ تا سال 2003 گمان مي‌كردند كه تنها يك نسخه از فيلم در موزه راديو و تلويزيون آمريكا موجود است، اما در سال 2003 نسخه‌ي 16 ميلي‌متري ديگر از فيلم در كلكسيون ساموئل ليبووتيز يافت شد كه آنهم به موزه منتقل شد.
- درحين فيلمبرداري سيدني لومت به تدريج فاصله كانوني لنز دوربين را تغيير مي‌داد و اين تمهيد باعث مي‌شد كه دورنما به شخصيت‌ها نزديك‌تر شده، حس قرار گرفتن آنها در تنگنا بيشتر به مخاطب منتقل شود.
ـ فيلمبرداري «دوازده مرد خشمگين» در مدت زمان كوتاه 21 روز به پايان رسيده و تمامي لوكيشن‌هاي اين فيلم نيويورك بوده است.
ـ هنري فوندا از سوي اتحاديه‌ي هنرمندان آمريكا موظف به تهيه‌ي فيلم شد. بنابراين او علاوه بر بازيگري، تهيه‌كنندگي فيلم را هم برعهده گرفت.
با اين حال يك فيلم در همان بدو امر به حدي براي او غيرجواب مي‌نمود كه تصميم گرفت ديگر اين‌كار را تكرار نكند.
نمايي از  فيلم سينمايي 12 مرد خشمگين
ـ هنري فوندا به تماشاي نقش خود در فيلم علاقه‌اي نداشت و به همين دليل تمام فيلم را به‌طور كامل نديد. با اين‌حال او وقتي پس از تماشاي بخش‌هايي از فيلم از اتاق نمايش خارج شد خطاب به لومت (كارگردان) گفت: سيدني، فيلم باشكوهي شده است.
* اكران در سينماها و حضور در جشنواره‌هاي جهاني
سينمايي «دوازده‌ مرد خشمگين»، 13 آوريل 1957 در نيويورك به نمايش درآمد و پس از آن در كشورهاي آلمان، سوئد، فنلاند، ايتاليا، استراليا، اسپانيا، ژاپن، دانمارك، فرانسه و هلند اكران عمومي شد.
اين فيلم در جشنواره‌هاي هنري جوايز معتبري را به خود اختصاص داد كه از آن جمله مي‌توان به خرس طلاي برلين اشاره كرد.
اين فيلم نامزد سه‌جايزه‌ اسكار بهترين كارگرداني، بهترين عكس و بهترين فيلمنامه بوده است و در جشنواره‌ي بافتا نيز جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي را از آن خود كرده است.
ساخته‌ سيدني لومت نامزد دريافت جايزه‌ي بهتين فيلم، بهترين بازيگر مرد، بهترين كارگرداني و بهترين بازيگر نقش مكمل مرد از جشنواره‌ گلان گلوب بوده است.
* درباره‌ي كارگردان
سيدني لومت كارگردان و مولف‌ هاليوودي كه همواره به خاطر اقتباس‌هاي موفقش مورد توجه سينما دوستان بوده است، 25 ژوئيه 1924 در پنسيلوانياي آمريكا متولد شد.
او براي اولين‌بار در سن 4سالگي به روي صحنه رفت و از 14 سالگي در نيويورك بزرگ شد. لومت تحصيلات عالي‌اش را در رشته‌ي ادبيات دراماتيك در دانشگاه كلمبيا طي كرد. لومت به عنوان كارگرداني فعال و با ذوق در تمام ژانرها طبع آزمايي كرده است. او كارش را با تئاتر آغاز كرد و از آنجا كم‌كم به عنوان يك كارگردان مشهور كسب اعتبار كرد.
لومت ابتدا كارش را از تلويزيون شروع كرد و «دوازده مرد خشمگين»، نخستين فيلم او است كه درسال 1957 به عنوان يازدهمين تجربه‌اش به نمايش درآمد. اين فيلم برگرفته از يك درام تلويزيوني بود كه با هنرنمايي هنري فوندا تكميل شد.
 منبعک ایسنا


 کلاسیک، فیلم سیدنی لومت، فیلم کم حجم، دانلود فیلم 12 مرد خشمگین ، دانلود فیلم دوازذه مزرد خشمگین 1957 ، دانلود فیلم 12Angry Men 1957

۲ نظر:

  1. سپاس براي اين فيلم زيبا. سايت بسيار خوبي دارين. بوك ماركتون كردم

    پاسخحذف
  2. لطف میکنی راهنمایی کنی که فیلمهای با پسوند a00 رو چطوری درست کنیم؟با alzip بلد نیستم کار کنم

    پاسخحذف

Introduction