۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

دانلود مستقیم فیلم افسون شده Enchanted 2007 با لینک مدیافایر وزیرنویس فارسی



دانلود مستقیم فیلم افسون شده Enchanted 2007 با لینک مدیافایر وزیرنویس فارسی

imdb: 7.5/10
با بازی  امی آدامز


افسون شده 2007 ، دانلود مستقيم فيلم2007 Enchanated

http://www.mediafire.com/?3zutr9hbk5y   
 http://www.mediafire.com/?fmj2yb2qq2t   
 http://www.mediafire.com/?le3vbiypmky   
 http://www.mediafire.com/?3yyzv352hmm   
 http://www.mediafire.com/?kkzwme325ym   
 http://www.mediafire.com/?tu5momy9ljj   
 http://www.mediafire.com/?xgmzvxinv8b 

زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/Enchanted+%282007%29/Farsi+Persian/1


    هاليوود به سنت هايش پايبند است: هر سال با فرارسيدن هالووين موج فيلم هاي ترسناک هالوويني پرده سينماها را تسخير مي کنند. همين طور که با بارش اولين برف زمستاني و رسيدن به هفته هاي آخر سال و حال و هواي کريسمس دوز افسانه و فانتزي و جن و پري سينما ها بالامي رود. «افسون شده» به کارگرداني «کوين ليما» ترکيبي از فيلم و انيميشن است که اين روزها خوش بر پرده نشسته و با استقبال همزمان تماشاگران و منتقدان روبه رو شده است.
 
    به نظر مي رسد افسون داستان هاي سيندرلايي هنوز مي تواند تماشاگران انبوه را به خود جلب کند هرچند نحوه استفاده هر استوديو از عناصر سيندرلايي متفاوت است.
 
    مثلاً به نظر برخي از منتقدان شرکت دريم ورکز در کارتون هايش از عناصر داستان هاي جن و پري سوءاستفاده مي کند يا همان الگوهاي کهنه را بدون هيچ نوآوري و خلاقيتي تکرار مي کند. اما شرکت ديزني سعي مي کند، حتي اگر به الگوي تکراري مي پردازد آن را مزين به تغييراتي نوآورانه کند. يک تمهيد ديگر هم اين است که داستان را به فضاي زندگي معاصر بياورند: يعني همين اتفاقي که در افسون شده روي داده است. افسون شده را در ادامه کارتون هاي کلاسيک ديزني همچون سفيدبرفي و هفت کوتوله و زيباي خفته دانسته اند.
 
    اما اين بار داستان کلاسيک ديزني را در نيويورک معاصر دنبال مي کنيم. ايمي آدامز در نقش گيزله شاهزاده خانمي است در جهان قصه ها که در کلبه يي زندگي مي کند و با حيوانات زبان بسته آواز مي خواند و همچون همه دختران اين کارتون ها منتظر روزي است که شاهزاده روياهايش را ببيند.
 
    شاهزاده ادوارد همان مرد روياهاست که سر راهش سبز مي شود. جواني مودب و جذاب که از اتفاق فرزندخوانده جادوگري بدجنس به نام ملکه ناريسا (با بازي سوزان ساراندون) است. آنها همديگر را مي بينند، ناگهان عاشق هم مي شوند و تصميم مي گيرند روز بعد ازدواج کنند اما مشکل اينجاست که نامادري جادوگر به کسي اجازه نمي دهد جايش را بگيرد. براي همين او گيزله را به چاهي مي اندازد که به جهان ما راه دارد. در جهان واقعيت شاهزاده خانم با مردي به نام رابرت آشنا مي شود. يک وکيل طلاق که خودش هم از همسرش جدا شده و حالاسعي مي کند تنها دخترش را خودش بزرگ کند. در همان حالي که شاهزاده خانم منتظر شاهزاده ادوارد است که بيايد و نجاتش دهد، رابطه يي عاطفي ميان او و رابرت و دخترش شکل مي گيرد.
 
    رابرت چيزهايي درباره آشنا شدن با مردها ياد شاهزاده خانم مي دهد و در عوض شاهزاده خانم هم جنبه هاي مثبت عشق را به او مي آموزد. شاهزاده خانم سعي مي کند ديدگاهش را نسبت به زندگي و عشق تغيير دهد.
 
    مشخص است که افسون شده تلاشي است براي هجو کردن اين ژانر اما نه هجويه يي به سبک کارتون هاي دريم ورکز که گاه تنها تقليدي هستند از الگوهاي کلاسيک. آن طور که از نظرات تماشاگران برمي آيد، عناصر قصه هاي پريان به طرزي بامزه و جذاب به کار رفته اند. تداخل صحنه هاي فيلم و انيميشن با هم به خوبي صورت گرفته اند و توي چشم نمي زنند. امي آدامز در نقش شاهزاده خانمي که در نيويورک گم شده است بسيار خوب ظاهر شده و بيشتر بار جذابيت فيلم بر دوش اوست. از الان مي شود زمزمه هايي درباره اسکار گرفتن براي اين نقش شنيد. سوزان ساراندون هم شخصيت جادوگر بدجنس را با مهارت زندگي بخشيده است.
 
    جالب اينجا است که منتقدان درباره اين فيلم انگار به توافقي دسته جمعي رسيده اند. بيشتر منتقدان از فيلم تعريف کرده اند و در نقدهايشان اشاراتي به خاطرات خوشي که با کارتون هاي کلاسيک ديزني داشته اند اشاره کرده اند. اين فيلم خاطرات کلاسيک هاي ديزني را زنده کرده است.
 
    راجر ايبرت مي گويد: «افسون شده کمدي موزيکالي است که دل آدم را مي برد: فيلمي که از پله هاي اميد تا چاله واقعيت را به آرامي و نرمي طي مي کند.» جيمز براردينلي هم مي نويسد: «افسون شده عنوان «فيلم خانوادگي» را به دست مي آورد، به لطف توانايي اش در شيفته کردن بزرگسالان و کودکان» اما يکي از منتقدان هم در انتقاد از فيلم به طنز نوشته بود: «مضموني مبتکرانه با طرحي کسل کننده همراه شده است. بچه هاي 9 ساله تان را با خود به سينما ببريد،»
   
    ؟ طلسم شده ((ENCHANTED
 
    کارگردان: کوين ليما
 
    نويسنده: بيل کلي
 
    بازيگران: ايمي آدامز، پاتريک دمپسي، جيمز مارسدن، سوزان ساراندون، تيموتي اسپال
2007 Enchanated

۲ نظر:

  1. Agha salam in liste filmhame ke age lotf bekonid link mediafireshoon ro baram bezarid:
    Inland empire
    کارگردان:دیوید لینج
    سال تولید:2006
    امریکایی>درام>معمایی
    Grand Hotel
    کارگردان:ادموند گولدینگ
    سال تولید:1933
    آمریکا>درام
    Blue Velvet
    ک:دیوید لینج
    سال تولید:1986
    امریکایی>معمایی


    email:hojijoon2009@yahoo.com

    پاسخحذف
  2. نسبت به سایر فیلم های هالیوودی این فیلم قابل قبول بود البته اصلا مناسب کودکان و نوجوانان نبود!
    بابت آپلود ممنون

    پاسخحذف

Introduction