۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک Eternal Sunshine of the Spotless Mind 2004

فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind 2004
 imdb: 8.5/10
top 250: #59

  درخشش ابدی یک ذهن پاک، جیم کری ، فیلم کیت وینسلت،Eternal Sunshine of the Spotless Mind




 Links:
http://www.mediafire.com/download.php?6tyn9ex71z2
http://www.mediafire.com/download.php?dhmjx1nobin
http://www.mediafire.com/download.php?8xjnxe2llnu
http://www.mediafire.com/download.php?2rvnn7vrztd
http://www.mediafire.com/download.php?5nklmdmybzl
http://www.mediafire.com/download.php?azfxmsulfzd
http://www.mediafire.com/download.php?5mzdz7xohva
http://subscene.com/eternal-sunshine-of-the-spotless-mind/subtitles-36236.aspx

“جول” که آدمی خجالتی و تا حدی ساده است، در یک مسافرت ساحلی با دو نفر از دوستانش، با “کلمنتاین” که دختری کم‌فکر و پرانرژی است آشنا می‌شود. بعد از مدتی این دوستی به پایان می‌رسد و کلمنتاین دست به یک عمل پاک‌سازی حافظه از طریق شرکت لاکونا می‌زند. بعد از پاک‌سازی، وقتی جول او را می‌بیند و متوجه می‌شود که کلمنتاین او را از حافظه و خاطرات خود پاک کرده است، تصمیم می‌گیرد تا او نیز کلمنتاین را از خاطرات خود پاک کند. اما در میانه‌ی راه پاک‌سازی و در حالت یادآوری خاطرات، متوجه می‌شود که مایل به این کار نیست و سعی در منحرف‌کردن مسیر پاک‌سازی می‌کند…
درخشش ابدی ذهن پاک، فیلم‌نامه محکم و پیچیده‌ای دارد و با توجه به زمینه‌هایی که داستان در اختیار نویسنده قرار داده است به طور پی در پی سطوح کشمکش خود را تغییر می‌دهد و دائما از ذهن شخصیت اصلی به جهان بیرون جابه‌جا می‌شود. فیلم‌هایی که زمان به‌هم‌ریخته دارند (توالی زمانی در فیلم وجود ندارد)، معمولا حائز دو ویژگی هستند: اول، یک داستان ساده و دوم، یک فیلم‌نامه‌ی قوی و یک تدوین مناسب که آن داستان ساده را به شکل یک پازل به‌هم‌ریخته به تماشاچی فیلم می‌دهد و تماشاچی بعد از چیدن آن پازل در ذهنش و درک داستان، به لذتی دوچندان از فیلم دست پیدا می‌کند. این سبک فیلم‌ها را باید حداقل دوبار و با دقت و تمرکز حواس دید. “درخشش ابدی ذهن پاک” یکی از نمونه‌های موفق این نوع فیلم‌هاست. نامزدی در چند رشته‌ی اسکار و در نهایت، بردن جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه و هم‌چنین رتبه‌ی بالای فیلم در بین فیلم‌های برتر سایت‌های IMDb.com و RT نمونه‌ای از موفقیت‌های فیلم هستند.
“میشل گوندری” فیلم‌ساز فرانسوی‌الاصل و متولد ۱۹۶۷ با ساخت کلیپ‌های آوانگارد و پیشرو به شهرت رسید. او ذهن سوررئالیستی خارق‌العاده‌ی خود را با همین کلیپ‌ها به نمایش گذاشت. از سال ۲۰۰۱ فعالیت مشترکش را با “چارلی کافمن” فیلم‌نامه‌نویس نابغه‌ی آمریکایی آغاز کرد. حاصل این هم‌کاری، دو فیلم “طبیعت بشری” و “درخشش ابدی ذهن پاک” بود. گوندری درخشش ابدی ذهن پاک را در سال ۲۰۰۴ با بازی جیم کری (در نقش جول بریش)، کیت وینسلت (در نقش کلمنتاین)، کریستین دانست (در نقش مری) و ایلیا وود (در نقش پاتریک) کارگردانی کرد. این فیلم در سال ۲۰۰۵ جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه را به خود اختصاص داد و گلدن‌گلاب بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین فیلم‌نامه را هم از آن خود کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Introduction