۱۳۸۸ آذر ۲۳, دوشنبه

دانلود مستقیم فیلم باشگاه مشت زنی fight clup 1999



دانلود مستقیم فیلم fight clup 1999
imdb: 8.8/10
top 250: #17
براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد 

دانلود مستقیم فیلم fight clup 1999

Code
 http://www.mediafire.com/?zjdbyditjkw 

http://www.mediafire.com/?g3tmwzmzt2q

http://www.mediafire.com/?mgtjjrdayyu
http://www.mediafire.com/?xunmzyntxgj
http://www.mediafire.com/?v1dezjm2zyz



ديويد فينچر David Fincher متولد 1962 کارگردان، تهيه کننده، بازيگر، نويسنده، و طراح جلوه هاي
ويژه است،در هشت سالگي با ساخت فيلمهاي هشت ميليمتري کسب تجربه کرد سپس در
سال 1981 به کمپاني بزرگ جلوه هاي ويژه ي Industrial Light & Magic که متعلق به جرج
لوکاس خالق جنگ ها ستاره يي بود رفت بعد از سه سال همکاري و تکميل دانسته هايش اين
کمپاني را ترک کرد، حاصل همکاري اش را در دو فيلم مطرح آن دوران ميتوان به وضوح ديد فيلمهاي
Indiana Jones and the Temple of Doom و Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi بعد
از اين تجربيات گرانبها دست به ساختن کليپ هاي تبليغاتي براي شرکت هاي بزرگ زد شرکت هايي
مثل Revlon, Converse, Nike, Pepsi, Sony, and Levi's به اسامي اين شرکتهاي عظيم توجه کنيد.

فینچر و نورتون در پشت صحنه




فينچر با ساختن ميوزيک ويدئو هاي زيبا و خلاقانه براي بزرگاني همچون Madonna,Michael Jackson,
The Rolling Stones,Aerosmith ,Nine Inch Nails
و بسياري ديگر از هنرمندان دنياي موسيقي اولين
فيلم بلندش را ساخت، بيگانه Alien3 را در سال 93 بروي پرده برد، فيلم با نقدهاي خوبي از طرف منتقدين
روبرو شد،در طي اين سالها فينچر فعاليت فيلمساز اش را به موازات ساخت ميوزيک ويدئو ادامه داد....

يک نگاه گذارا و دقيق نشان ميدهد که با چه فيلمساز بالفطره يي مواجه هستيم فيلمسازي که نبوغ
و استعدادش را به وضوع ميتوان در فيلمهايش ديد،


و اما فيلم...


باشگاه مشت زني Fight Club در سال 1999 ساخته شد،فيلم اقتباسي از رماني به همين نام
نوشته چاک پالانيک Chuck Palahniuk است اقتباسي وفادارانه به کتاب،فيلم يکي از تلخ ترين و
سياهترين فيلم هاي ساخته شده در چند سال اخير است اثري که در لايه هاي پنهانش حرفهاي
فراواني براي گفتن دارد،تضاد حاکم در جامعه امريکايي،خشونت زياد فيلم استعاره يي مبني بر
احساسات گرايي شديد و تضاد در بين نسل کنوني جامعه است،خشونت فيلم بيش از حد است
و اين خشونت برهنه بازتابي از پوچي و سردرگمي اين نسل دارد،داستان انسانهايي است درون گرا
که بحران هويت در چهره شان موج ميزند...

نکته جالب برايم بين اين فيلم و فيلم رقيب اش مظنونين هميشگي The Usual Suspects که در
نظر سنجي اعلام شده وجود داشت، روايت داستان فيلم توسط دو کاراکتر فيلم است هر دوي اين
فيلم ها توسط راوي با نريشن Narrator همراه است در مظنونين هميشگي اين وربال 'Verbal' و
در باشگاه مشت زني جک با بازي ادوارد نورتون است که برايمان داستان سرايي مي کند...

فيلم در وحله ي اول براي تماشاگران عام که عادت به ديدن چنين روايت پيچيده و آشفته يي را ندارند
زجرآور است، درهم ريختگي فيلم بيش از اندازه ي صبر تماشاگر است و اين طرح داستاني کمک ميکند
تا فينچر بيننده را به نقات تاريک وجودي شخصيت هاي فيلم ببرد افکار پوچ گرايانه و نهيليستي Nihilism
شخصيت داردن Durden و ميل اش به نابودي و انفجار که به نوعي مشکل قرن حاضر است با هوشمندي خاصي
در فيلم گنجانده شده است، در فيلم صابون را ميتوان نماد و سمبل مصرف زدگي و مصرفي بودن جامعه ي
امروزي فرض کرد، فرضي که چندان دور از واقعيت هم نيست فيلم تا حد بسيار زيادي وامدار ادبيات نهيليستي
است اين تفکر در تمام حرکات و رفتارهاي داردن و جک قابل رويت است...

دیالوگی در فیلم وجود داره که تیلور به جک میگه I want you to hit me as hard as you can این جمله
از هولناکترین دیالوگهای نوشته شده در طول فیلمنامه است، که از نارسیستی و خودشیفتگی شخصیت
داردن سر چشمه می گیرد...



به تمامي فريم هاي گرفته شده از صورت تيلور داردن توجه کنيد کسي که با خودآزاري و با صدمه زدن خويش
خودش را اثبات ميکند بحران هويت در چهره اش نمايان است، و در گوشه يي ديگر شخصت روان پريش و بيمار
گونه جک را مي بينيم، انساني که نيمه ي گمشده اش را در توهمي مرگبار جستجو ميکند...

براد پيت در اين فيلم از شکل و شمايل هميشگي خود فاصله گرفته،تجسم شخصيت تيلور داردن بدون بازي
براد پيت در فيلم امري محال است،ادوارد نورتون بازيگري که در ابتداي فعاليت هنري اش او را با بزرگاني چون
مارلون براندو و رابرت دنيرو مقايسه مي کردند هم به زيباترين شکل ممکن از عهده ي نقش اش برآمده است.
با يکبار ديدن نميتوان پيام فيلم را درک کرد مخصوصا با فرم تدوين و داستان سرايي واژگون فینچر،فیلم از اون
دسته فيلمهايي که در تنهايي بيشتر روي انسان اثر ميزاره، و درک و دريافت و کشف و شهودهايي که ميکيم
قطعا بيشتر خواهد بود...

پراکندگی و ناهمگونی در کارهای فینچر در این فیلم در اوج است،فینچر از بازی
دادن تماشاگرانش لذت میبرد،از سرگیجه و هاج و واج ماندن تماشاگراش گویی
لذت میبرد...


فیلم یک کمدی سیاه است، یک هجویه انتقادی، طنز سنگین حاکم در فیلم
باعث شده در بعضی از جاها و نماها کاربردی تر و موثر تر عمل کند...

فينچر در بازي گرفتن از بازيگرانش افراط نميکند، اما در اين فيلم شخصيتهاي
فيلمش را به ورطه ي نابودي مي کشاند،فينچر از اون دسته فيلمسازاني نیست که بيهوده وقتش را صرف ساختن آثار دم دستي و کليشه يي کند
ترجيع ميدهد فيلم نسازد تا اينکه فيلمي بد و تهوع آور را روانه اکران کند،
تا جايي که توقع منتقدين و تماشاگران از آثارش بالا رفته فينچر
درسال 2009 با فيلم مورد عجيب بنيامين باتون که اقتباسي است
آزاد از داستاني به همين نام،اثر فرانسيس اسکات فيتزجرالد،
بازگشته تا دوباره دست به غافلگيري شگرفي بزند


لينک فيلم در imdb

خلاصه داستان:

یک کارمند اداره و یک فروشنده لوازم بهداشتی برای خالی کردن فشارهای زندگی و تخلیه عصبانیت از پوچی‌ها، به مشتزنی با دست خالی در گاراژهای تاریک روی می‌آورند. کم‌کم به عده آنها افزوده می‌شود و این برنامه تبدیل به یک باشگاه مشت‌زنی Fight Club می‌شود...

ادوارد نورتن در این فیلم نقش یک بیمار روانی را بازی می‌کند که در تمام طول فیلم بیننده فکر می‌کند که او تنها به دلیل افسردگی دست به یک سری کارهای پر هیجان میزند ولی تقریباً در اواخر فیلم متوجه میشویم که او دچار یک بیماری روانی شدید است که شخصیت دیگری را برای خود ایجاد می‌کند و همراه با اتفاقاتی که برای خود او می‌افتد زندگی شخصیت خیالی خود را نیز پیش می‌برد یا به بیان دیگر در ذهن این بیمار زندگی می‌کند و به شدت او را باور دارد به طوری که در انتهای فیلم برای نجات از دست شخصیت دوم به سر خود شلیک می‌کند.



دانلود مستقيم فيلم درام؛ دانلود مستقيم فيلم اکشن،دانلود مستقيم فيلم از مديا فاير، دانلود مستقيم فيلم دیوید فینچر، دانلود فیلم برد پیت

۱ نظر:

  1. دمت خییییییییییییییییییییییییییییییییییلی گرم

    پاسخحذف

Introduction