۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

دانلود مستقیم فیلم در جستجوی ناکجا آباد Finding Neverland2004 دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی




دانلود مستقیم فیلم در جستجوی ناکجا آباد  Finding Neverland2004 دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی
imdb: 7.9/10
votes: 89,565
 کیت وینسلت ،دانلود فیلم در جستجوی ناکجا اباد،  دانلود فیلم finding neverland 2004



کلیک کنید






زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/Finding+Neverland/Farsi+Persian/1



فیلمی درباره نمایشنامه نویس معروف « جیمز متیو باری » ( معروف به جی . ام . باری ) که در سال 1903 نمایش نامه بسیار معروف « پیتر پن » را نوشت – حکایت پسر بچه ای به نام پیتر که قادر به پرواز کردن بود – و در اوج شهرت قرار گرفت .


فیلم از آنجایی آغاز می شود که جیمز ( جانی دپ ) در داخل پارکی با چند بچه آشنا می شود و از آن جمله با پیتر ( فردی هایمور ) و سپس با مادر این بچه ها ( کیت وینسلت ). رفته رفته رابطه ای گرم و صمیمی بین جیمز و پیتر برقرار می شود و از آنجایی که پیتر پدر ندارد ، جیمز جای خالی پدر را پر می کند و مادر پیتر از این ماجرا بسیار خوشحال است ؛ اما  مادر بزرگ  پیتر ( جولی کریستی ) از این جریان خشنود نیست و معتقد است یک زن بدون شوهر نباید اینگونه آشکارا با یک غریبه دمخور شود ، حتی اگر آن مرد،« جی . ام . باری» باشد و ... .


در جستجوی ناکجا آباد، داستان نزدیکی دلها و پاکی اندیشه است ؛ داستان مردی است با قدرت تخیل بسیار بالا که با دیدن یک پسر و ارتباط با او ، پیتر پن افسانه ای را خلق می کند .





در فصل هایی از فیلم مخاطب با لایه های پنهان زندگی پیتر آشنا می شود و رفته رفته شخصیت مستبد و خود رای مادربزرگ پیتر رابه زنی آرام و پشیمان از رفتارش تبدیل می کند .


علی رغم تمام نقاط قوت فیلم ، در جستجوی ناکجا آباد از یک موضوع رنج می برد و آن هم عدم پرورش تخیل است . اگر چه فیلم در ژانر تخیلی می گنجد، اما تخیل قوی و سنجیده ای ندارد و بعد از چند بار بالا و پایین رفتن، در سطح می ماند .


این عدم پرورش و ناتوانی فورستر در پر و بال دادن به تخیل باعث شده که، لحظاتی از فیلم واقعا کسل کننده باشد . اندک سکانس هایی هستند که قابل بیان و دفاع هستند . به عنوان مثال سکانسی که جیمز در اتاق پیتر در نمایی که در چارچوب در قرار گرفته و نظاره گر جست و خیز بچه هاست ، ناگهان در دایره تصورات و خیالاتش بچه ها را پرواز کنان در حال خروج از پنجره اتاق می بیند و یا سکانس ناخدایی جانی دپ در پارک و تلفیق آن با نمونه اصلی یک کاپیتان در کشتی جنگی .

۱ نظر:

Introduction