۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

دانلود بهترین فیلم های آسیایی House of Flying Daggers 2004 خانه خنجر های پرنده دانلود با لینک مدیافایر . زیرنویس فارسی



دانلود بهترین فیلم های آسیایی House of Flying Daggers 2004 دانلود با لینک مدیافایر . زیرنویس فارسی
imdb: 7.6/10
 چینی، دانلود فیلم خانه خنجر های پرنده 2004 ، دانلود فیلم
House of Flying Daggers 2004


Link download:
http://www.mediafire.com/?molcmezxyzz
http://www.mediafire.com/?x4n1joiy9gn
http://www.mediafire.com/?hztqylyxg2x
http://www.mediafire.com/?gemlwt9mg1y
Rename *.vnw to *.rar and extract with pass: ware.vn Download Links
زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/House+Of+Flying+Daggers/Farsi+Persian/1
خانه خنجرهای پرنده
"خانه خنجرهای پرنده" محصول 2004 هنگ کنگ یکی از فیلم های درخشان ژانر رزمی-حماسی است که " ژانگ ییمو " کارگردان بزرگ نسل پنجم سینمای چین آن را ساخته است.پس از آن که " ببر خیزان، اژدهای پنهان" آنگ لی دیگر فیلم ساز برجسته چینی در سال 2000 توانست این ژانر بسیار زیبا را دوباره احیا کند و چندین جایزه اسکار به دست آورد، ژانگ ییمو نیز در سال 2002 فیلم بسیار درخشان " قهرمان " را ساخت و دو سال بعد " خانه خنجرهای پرنده" این ژانر را تثبیت کرد و در سال 2006 نیز " نفرین گل طلایی " فیلم بعدی ییمو بسیاردرخشید وکاندیدای اسکار بهترین طراحی صحنه شدو مورد اسقبال قراوان مخاطبان این نوع سینما قرار گرفت.
                      
                                                           نفرین گل طلایی
این سینمای با شکوه چین فوق العاده زیبا و چشم نواز است. هر چند در سال های اخیر فیلم سازان چینی ، هنگ کنگی، ویتنامی، کره ای، ژاپنی با ساخت فیلم های متفاوت و در فضاهای شهری موج جدیدی از سینمای نوین شرق آسیا را در جهان به نمایش گذاشتند اما فیلم های ژانر زیبای رزمی ،حماسی و اسطوره ای آنها نیز جایگاه ویژه ای در جهان یافته و علاقه مندان فراوانی را با خود همراه کرده است. خانه خنجرهای پرنده را بسیار دوست دارم مثل دو فیلم دیگری که اسم بردم.آن را بسیار با شکوه یافتم و از فرم روایی و فرم سبکی آن بی اندازه لذت بردم. فرم سبکی اثر چند نکته ویژه با خود دارد. میزانسن های بسیار پیچیده و دشوار که در صحنه های رزمی فوق العاده گیرایی دارند.به نظرم دکوپاژ ژانگ ییمو در این اثر به اوج پختگی رسیده و توانایی او را در ساخت چنین صحنه های اکشن زیبایی به اثبات رسانده است.جلوه های ویژه تصویری و صوتی به طور کامل در خدمت فیلم هستند در آن تنیده شده اند و باور پذیرند.(ییمو کارگردان مراسم افتتاحیه المپیک پکن نیز بوده است)
                              
نکته دیگر فرم فیلم، رنگ است. تصاویر غریب " ژائو ژادینگ" فیلم بردار توانای ییمو ـ ژادینگ کاندیدای اسکار برای این فیلم بودـ بی اندازه در فیلم نقشی اساسی ایفا می کنند. رنگ در هر صحنه به دقت و پر شکوه انتخاب شده است( هر چند مطمئنم که بر روی تک تک نما ها در لابراتور کار انجام شده تا چنین تصاویر یکدست و خیره کننده ای از کار در بیاید ،اما باز هم نمی توان چیره دستی فیلم بردار را نادیده گرفت).در واقع میزانسن و طراحی صحنه درخشان فیلم در کنار بازی بازیگران و فیلم برداری ژادینگ و روایت درست فیلم ، بدون شک " خانه حنجرهای پرنده "را مانند دو فیلم دیگر که نام بردم به یکی از بهترین های این ژانر بدل کرده است.
                    
اما روایت فیلم مانند اثر قبلی ییمو( قهرمان) از "راوی غیر قابل اعتماد" سود می برد. هر چه روایت در قهرمان از الگوی فیلم "راشومون" کوروساوا پیروی می کرد و از این حیث خیلی نوآوری با خود نداشت. در خانه خنجرهای پرنده در طی روایت با شخصیت های اصلی همراه می شویم.ییمو ،مخاطب را وادار می کند تا با شخصیت همذات پنداری کند، او را باور کند و در لحظه آخر تمام پیش بینی های او را نقش بر آب می کند. شخصیت ها کاملا دروغ گفته اند.مخاطب رو دست خورده و به تدریج می فهمیم استراتژی کلی اثر همین است.این بازی دائم تکرار می شود و پی در پی تماشاگر فریب می خورد.همین استراتژی روایی جذابیت فیلم رو دو چندان کرده. این نوع روایت باعث می شود تماشاگر دائما داستانی که برای خود می سازد اصلاح کند .و این حک واصلاح تا لحظات پایانی فیلم ادامه می یابد. واقعا فیلم زیبایی های بسیاری در خود دارد. مخصوصا باز هم تاکید می کنم رنگ . میزانسن ها کاملا درخشانند و حکایت از یک فیلم ساز نابغه دارند. امیدوارم که روزی قهرمان و خانه خنجرهای پرنده را بتوان در ایران بر پرده سینما دید
House of Flying Daggers 2004

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Introduction