۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

دانلود فیلم جاده مالهالند Mulholland Drive 2001

دانلود فیلم جاده مالهالند (Mulholland Drive) اثری از دیوید لینچ


دانلود فیلم جاده مالهالند (Mulholland Drive) اثری از دیوید لینچ
imdb: 8.0/10
top 250: 236



CLICK TO DOWNLOAD PART 1
CLICK TO DOWNLOAD PART 2
CLICK TO DOWNLOAD PART 3
CLICK TO DOWNLOAD PART 4
به کارگرداني: David Lynch                فيلم نامه: David Lynch
محصول:2001                                محصول مشترک : USA و France
بازيگران: Naomi Watts و Laura Harring وAnn Miller  و  Justin Theroux
          
آهنگسازان : Angelo Badalamenti ، John Neff وDavid Lynch
  
 جادة مالهلند شاخص ترين اثر كارگردان مشهور ديويد لينچ مي باشد.
قصد ندارم قصه فیلم را اینجا لو بدهم (البته واقعیتش اینه که هنوز ابهامات خودم در مورد فیلم رفع نشده است)  اما مضمون کلی فیلم در مورد تمايلات و دنياي سياه درون آدمها و  عذاب وجدان بعد از ارتکاب گناه است  . بصورت موازی مافیای قدرت سرمایه داران را در سینمای هالیوود نشان میدهد
من توصيه ميكنم   اگر تا حالا فيلمي  از اين كارگران را نديده ايد با  جادة مالهلند شروع نكنيد. چون يكي از پيچيده ترين فيلمهاي اين كارگردان است و اگر با سبك كاري لينچ از قبل آشنايي نداشته باشيد امكان اينكه چيزي  از قصه فيلم را متوجه شويد تقريبا غير ممكن است. نکته دوم اینکه این فیلمو با هیچ فیلم دیگری مقایسه نکنید و پیش فرض های قبلی را از ذهنتون پاک کنید. و اگر بعد از دیدن احساس کردید نمی توانید ارتباط بین سکانس های فیلم را درک کنید ُ کلافه نشوید و سعی کنید هر سکانس آن را با دقت ببینید و از آن لذت ببرید. من با 3 بار ديدن فيلم هنوز نمي توانم ارتباط بين 50 درصدسكانس هاي فيلم را درك كنم.اما جالبه كه دوباره و دوباره مي توانم اين فيلم را ببينم و از هر سكانس آن جداگانه  لذت ببرم. خيلي ها بعد از ديدن فيلم فكر ميكنند كه اين فيلم حرفي براي گفتن ندارد و يكسري اتفاقات بيربط پشت سر هم نشان داده مي شود .اما حتي اگر اينگونه هم فكر كرد باز هم ديدن هر سكانس فيلم به تنهايي و مستقل از ساير سكانس ها لذت بخش است.
يكي از امتيازات اين فيلم آنست كه محدوديتي براي ذهن تماشاگر قائل نيست و به تعداد تماشاگر ميتوان براي اين فيلم سناريو ساخت.اما انچه مسلم است دنياي فيلم هاي لينچ بطرز جدايي ناپذيري با توهمات و دنياي دروني قهرمانان فيلم عجين شده است.بطوري كه مرز بين واقعيت و تخيل را به سختي ميتوان تشخيص داد.
در جایی دیوید لینچ در مورد فلسفه فیلمهایش میگوید :
"زیبایی یک فیلم که بیشتر جنبه انتزاعی دارد این است که هر کس می تواند برداشت متفاوتی از آن داشته باشد...وقتی معنای یک فیلم را بجوند و در دهانتان بگذارند بلافاصله می فهمید کل ماجرا چیست...من چیز هایی را دوست دارم که جا برای رؤيا باز می گذارند.."

واقعيت اين است اين دنياي دروني براي همه آدمها وجود دارد و هرچقدر هم ما سعي كنيم درونمان را به ديگران نشان دهيم اما جنبه هايي از افكار و تمايلات ما كاملا پنهان است .شايد بارها اتفاق افتاده كه خوابي ديده باشيد كه منشاء آن زندگي و اتفاقات روزمره است اما در خواب  شما ، نقش بعضي آدمها ، اسم آدمها ، شكل ظاهري آدمها متفاوت از واقعيت است .اما مطمئن هستيد ماية اين خواب قسمتي از زندگي روزمرة شما و واقعياتي است كه در بيداري اتفاق افتاده است. سير حوادث وقتي كه داريد خواب مي بينيد كاملا منطقي بنظر ميرسد اما به محض بيدار شدن حتي قادر نيستید آن را براي كسي تعريف كنيد چون ايجاد  ارتباط بين حوادث خواب شما ، امكان پذير نيست.
 دستماية فيلم هاي اين كارگردان تلفيقي از واقعيت و دنياي دروني غيرقابل مشاهدة آدمهاست و اين دو ماهيت چنان با هم عجين مي شوند كه تشخيص يكي از ديگري به سختي امكانپذير است.
 فيلم جادة مالهلند با يك مسابقه رقص شروع ميشود.سپس سكانس  ماشين سواري در جاده و تهديد به مرگ زنی به اسم کامیلا توسط راننده و در نهايت تصادف و رفتار عجیب کامیلا. واردشدن بتي به لوس آنجلس  و شور شوق بيش از حد او براي شروع زندگي جديد در منزل عمه اش كه يكي از هنرپيشه هاي هاليوود مي باشد. ديدن (ریتا) کامیلا در خانه عمه بتي و شروع دوستی آنها . مجادله تهیه کننده فیلم و کارگردان برای انتخاب هنرپیشه زن نقش اول و زیر بار نرفتن کارگردان و در نهایت نشان دادن ناکامی های کارگردان بدلیل مقاومت در برابر تهیه کننده و   نهایتا تسلیم شده  او در مقابل خواسته تهیه کننده.تلاش بتی و ریتا برای کشف هویت او و یاداوری نام دایان سلوین و جستجو برای پیدا کردنش......


 دانلود فیلم، دیوید لینچ، فیلم Mulholland Drive 2001 ، دانلود فیلم جاده مالهلند، مدیا فایر,mediafire

۱ نظر:

  1. این فیلم کاملا قابل درک هست خیلی پیچیدش نکن
    فقط کافیه بدونی کجا واقعیت هست و کجا رویا
    وقتی اون جعبه باز می شه اونجا مرز بین واقعیت و رویاست و مفاهیمی چون جبر بر همه جای فیلم سایه انداخته
    اگر با نماد رنگ ها بیشتر اشنا بشی شاید ساده تر درکش کنی

    پاسخحذف

Introduction