۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

دانلود مستقیم فیلم روزی روزگاری در آمریکا Once Upon a Time in America 1984




دانلود مستقیم فیلم  Once Upon a Time in America 1984
imdb: 8.4/10
top 250: #89


;کلاسیک، دانلود مستقیم از مدیا فایر، دانلود فیلم سرجیو لئونه، Once Upon a Time in America


http://www.mediafire.com/?sharekey=b001dba96eafc38a00d27174b47c665720cd0a4f716343285be6ba49b5870170

 rank imdb: 92

 Unlock: S4thedirectdownload
 دانلود فیلم روزی روزگاری آمریکا، لینک مدیا فایر، کارگردان: سرجیو لئونه


سینمای ما - «روزی روزگاری در آمریكا» محصول سال ۱۹۸۴ آمریكا و ایتالیا است كه درسال ۱۹۸۴ در ژانر درام جنایی توسط سرجیو لئونه كارگردانی شده است. به گزارش ایسنا، این فیلم عمدتاً در فلاش بك یك گانگستر می گذرد و طی آن زندگی پیچیده گروهی جوان بررسی می شود؛ آنها كم كم گروهی تشكیل می دهند و به كارهای خلاف و زیرزمینی می پردازند.
● ناگفته های فیلم
در صحنه ای از فیلم «نودلز» (با بازی رابرت دنیرو) درحال تماشای تلویزیون است؛ او برنامه ای را می بیند كه به مصاحبه با شخصیتی به نام «جیمز كان وی» اختصاص دارد؛ این درحالی است كه دنیرو ۶ سال بعد شخصیتی به نام جیمز كان وی را در فیلم «آدم های خوب» بازی كرد. براساس اخبار منتشر شده، كلودیا كاردینال خود به سرجیولئونه پیشنهاد داده است كه نقش كارول را بازی كند. اما لئونه پیشنهاد وی را رد و تیوزدی ولد را جایگزین كاردینال كرد. به نقل از جیمز وودز، رابرت دنیرو پیشنهاد داده كه برای وودز دندان های سفید و مرتبی كه نشان از تمول شخصیت «مكس» دارد خریداری شود؛ اما تهیه كننده به دلیل قیمت بالای دندان ها، پیشنهاد دنیرو را رد كرده است، در نتیجه دینرو به هزینه خود اقدام به خرید دندان می كند. سرجیولئونه برای ساخت فیلم «روزی روزگاری در آمریكا» از رمان هری گری با نام «آدمكش ها» الهام گرفته كه یك اتوبیوگرافی بوده است.
با این حال لئونه در اوایل دهه ۱۹۷۰ موضوع كتاب هری گری را گسترش داده و بر جزئیات و عظمت آن افزوده است. براساس اخبار منتشر شده سال ها طول می كشد تا سرجیولئونه بتواند حق رایت كتاب هری گری را بخرد و فیلم خود را براساس آن بسازد. طرح اولیه فیلمنامه «روزی روزگاری در درآمریكا» بیش از ۴۰۰ صفحه بوده است. «روزی روزگاری آمریكا» نخستین فیلم داستانی بود كه جنیفركانلی زمانی كه كودكی بیش نبوده در آن بازی كرده است.
بازی دراین فیلم یك كارگردان ایتالیایی دیگر با نام داریوآرژنتو را تشویق می كند تا در فیلمش با نام «پدیده» (۱۹۸۵) كانلی را به بازی دعوت كند. باوجود محدودیت هایی كه سرمایه گذارآمریكایی فیلم برای موریكونه (آهنگساز فیلم) ایجاد می كند، او یكی از بهترین موسیقی های فیلم را برای «روزی روزگاری در آمریكا» رقم می زند؛ به نحوی كه برای ساخت موسیقی این فیلم نامزد دریافت جایزه اسكار می شود. سرجیولئونه در پایان فیلمبرداری۱۰ ساعت فیلم در اختیارداشته است كه پس از تدوین، ۶ ساعت از آن را بیرون می كشد و در نهایت «روزی روزگاری در آمریكا» با مدت زمان حدود ۴ ساعت به نمایش در می آید. با وجود آن كه مدت زمان «روزی روزگاری در آمریكا» از ۱۰ ساعت به حدود ۴ساعت می رسد، اما لئونه تنها فكر می كرده كه ۴۵ دقیقه از فیلم نیاز به حذف داشته است.
وقتی رابرت دنیرو، الیزابت مك گاورن را برای خوردن شام به بیرون می برد، هتل پرزرق و برق در ونیز قرار داشته است؛ این درحالی است كه جاده ای كه آنها سوار برماشین به سمت خانه در آن حركت می كردند، در نیوجرسی قرارداشته است. بازیگر كه در پایان فیلم توی آشغال ها می افتد، جیمز وودز نیست، بلكه شخص دیگری است كه بخوبی شبیه او گریم شده است. در اواسط نگارش فیلمنامه (اوایل دهه ۱۹۷۰) قرار بوده است كه ژرارد دپاردیو نقش «مكس» یا «نودلز» را بازی كند؛ بنا به گفته دپاردیو حدود ۲۰۰ بازیگر دیگر نیز برای ایفای نقشهای مختلف فیلم تست شدند.
برای آمادگی هرچه بیشتر برای ایفای نقش «نودلز»، دنیرو درخواست كرده كه ملاقاتی خصوصی با یكی از گانگسترهای قدیمی با نام میرلنسكی داشته باشد كه شخصیت نودلز هم تا حدودی برمبنای این كاراكتر خلق شده بود؛ اما این درخواست دنیرو در آن زمان رد شد. طبق قرارداد منعقد شده میان لئونه و سرمایه گذاران، «روزی روزگاری در آمریكا» باید در مدت زمان ۲ساعت و ۴۵ دقیقه ساخته می شد؛ اما در تدوین نهایی فیلم ۴ ساعته شد. بنابراین تهیه كنندگان لئونه را مجبور كردند كه دو ساعت دیگر از فیلم كم كند؛ با این حال «روزی روزگاری در آمریكا» با مدت زمان كامل در اروپا پخش شد. چند روز قبل از نمایش فیلم «روزی روزگاری در آمریكا» درسال ،۱۹۸۴ تریت ویلیامز باخبر شد كه نسخه ۲ ساعته فیلم به نمایش درمی آید؛ اوشنیده بود كه در نسخه كوتاه شده، هیچكس متوجه وقایع نمی شود براین اساس سینمایی «روزی روزگاری در آمریكا» هیچ اقبالی در جشنواره های هنری و گیشه به دست نیاورد و نامزدی در بخش های مختلف جشنواره اسكار هم نداشت. پس از آن وقتی نسخه چهارساعته «روزی روزگاری در آمریكا» در قالب نوار كاست و DVD وارد بازار شد، فیلم به لحاظ تجاری موفقیت كسب كرد و مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفت. سرجیولئونه پیش ازآنكه در سال ۱۹۸۹ براثر حمله قلبی فوت كند، قصد داشت فیلم دیگری درباره محاصره لنینگراد با بازی رابرت دنیرو كارگردانی كند. در نگارش فیلمنامه «روزی روزگاری در آمریكا» ۶ نویسنده كه یكی از آنها خود لئونه بوده است، با هم همكاری داشته اند؛ اما نگارش فیلمنامه اصلی به نام لئوناردو بنونوتی ثبت شده است.
● نكاتی درباره ساخت فیلم
برای ساخت سینمایی «روزی روزگاری در آمریكا» ۳۰ میلیون دلار هزینه شد؛ این فیلم پس از ۸۹۴ بار نمایش در آمریكا ۲۴۱ هزار دلار برای سازندگانش به بار آورد. فیلمبرداری «روزی روزگاری در آمریكا» ۱۴ژوئن ۱۹۸۲ آغاز شد و تا ۲۲ آوریل ۱۹۸۳ به طول انجامید؛ مراحل فنی فیلم نیز نزدیك به یك سال طول كشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Introduction