۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

دانلود فیلم The Diving Bell And The Butterfly 2007 اتاقک قواصی و پروانه دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی



دانلود فیلم The Diving Bell And The Butterfly 2007 اتاقک قواصی و پروانه  دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی
imdb: 8.1/10
top 250: #213
کارگردان: جولیان اشنابل

براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد

فیلم فرانسوی ، بیو گرافی





http://www.mediafire.com/?snm54yymdm3
http://www.mediafire.com/?jcg1yllvngw
http://www.mediafire.com/?yzuv15vohg2
http://www.mediafire.com/?l2tvludymoi
http://www.mediafire.com/?40yzmznt0jv
http://www.mediafire.com/?bongnjzjsx2
http://www.mediafire.com/?lycgxptusix
http://www.mediafire.com/?e9snemezoxh
PASSWORD:areg
“اتاقک غواصی و پروانه”، بیوگرافی‌ای از زندگی “ژان دومینیک بائوبی”، روزنامه‌نگار فرانسوی است. “ژان” در سال ۱۹۹۵ در اثر عارضه‌ی سکته‌ی مغزی توان حرکتی خودش رو از دست داد اما با این حال از پا ننشست و شروع به نگارش کتابی کرد. اگرچه نگارش کتاب در چنین وضعیتی بسیار دشوار بود. یک نفر به عنوان کمک، نوشتن کتاب را بر عهده داشت و هر موقع حروف را برای نوشتن درست انتخاب می‌کرد، “ژان” که توان حرکتی نداشت، با پلک زدن به او می‌فهماند. کتابی که با ۲۰۰ هزار بار چشمک زدن نوشته شد. با وجود اینکه باوبی و منشی‌اش هر روز پنج ساعت برای نوشتن کتاب وقت صرف می‌کردند، ولی به خاطر کندی این نحوه نوشتن کتاب، هر روز بیشتر از یک تا دو صفحه نوشته نمی‌شد. “ژان” سه روز پس از پایان نگارش کتاب‌ش درگذشت. استقبال فراوانی از کتاب شد، طوری که روز نخست همه ۲۵ هزار نسخه به چاپ رسیده آن به فروش رسید و تعداد نسخه‌های به فروش رسیده در هفته اول به ۱۵۰ هزار نسخه رسید.


the-diving-bell-and-the-butterfly-6.jpg

کارگردان این فیلم «جولیان اشنابل» است، کارگردانی که تا به حال بیشتر به خاطر نقاشی‌های نئواکسپرسیونیستی‌اش که آنها را روی صفحه‌های سرامیکی شکسته می‌کشید، مشهور بود، ولی با این فیلم وجه فیلم‌سازی‌اش را کاملا برجسته کرده است، البته آثار ذهن نقاش اشنابل در بسیاری از سکانس‌های فیلم مشهود است. فیلم «اتاقک غواصی و پروانه» مانند دو فیلم قبلی این کارگردان یعنی «باسکوئیت» و «پیش از پایان شب» زندگی‌ افراد حقیقی را روایت می‌کند.



the-diving-bell-and-the-butterfly2.jpg

اشنابل این فیلم را به زبان فرانسوی کار کرده است ودر برابر فشارهایی که برای ساختن فیلم به زبان انگلیسی به او وارد می‌شد، مقاومت کرد، چرا که معتقد بود که محتوای غنی این فیلم نمی‌تواند به زبان انگلیسی ترجمه شود.
فیلم «اتاقک غواصی و پروانه» با عنوان فرانسوی Le Scaphandre et le Papillon، نخستین بار در کن ۲۰۰۷ به نمایش درآمد و نامزد نخل طلای بهترین فیلم و برنده بهترین کارگردانی شد. فیلم جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی و بهترین کارگردانی گلدن گلوب ۶۵-ام را نیز برد.
فیلم، امسال نامزد ۴ اسکار در زمینه‌های بهترین کارگردانی، ‌بهترین تدوین، بهترین فیلم‌برداری و بهترین فیلمنامه اقتباسی است و کلا موفقیت بزرگی برای کارگردان‌ش که این سومین فیلم اوست به حساب می آید.





منبع: downloads.ir






جوایز
  • جوایز EDA
    • بهترین ادیت
    • بهترین فیلم خارجی


نامزدی‌ها



۱ نظر:

Introduction