۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

دانلود مستقیم فیلم (Three Colors : Blue (1993 سه گانه رنگ ها: آبی دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی





دانلود مستقیم فیلم (Three Colors : Blue (1993 سه گانه رنگ ها: آبی دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی

imdb: 7.9/10

کارگردان: کریستوف کیشلوفسکی
براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
  دانلود مستقيم فيلم سه گانه رنگها: آبی 1993 ، دانلود مستقیم (Three Colors : Blue (1993، دانلود کیشلوفسکی



دانلود با کیفیت عالی اچ دی بلو ری
زیرنویس

سه‌گانه‌ی رنگ‌ها : آبی، (Three Colors : Blue (1993

آبی، نخستین قسمت از سه‌گانه‌ی رنگ‌های کیشلفسکی (Three Colors) داستان زنی است که پس از مرگ همسر و فرزندش با دنیایی تازه روبرو می‌شود، دنیایی پر از غم، اندوهی که با رنگ آبی در سراسر فیلم نمایش داده می‌شود. ژولی با بازی به یاد ماندنی “ژولیت بینوش”، خانه‌ی قدیمی را می‌فروشد و به گوشه‌ای از شهر پناه می‌برد تا شاید این اندوه فراوان را فراموش کند، اما “آبی” همراه اوست. شوهر او که موسیقیدانی برجسته بوده است، پس از مرگ، دغدغه‌ی پایان رساندن آخرین ساخته‌اش را برای ژولی به جا می‌گذارد و ژولی که در سراسر فیلم سعی در فرار از خود و آن‌چه برای‌ش پیش آمده دارد، باید با خود کنار بیاید، او باید تقدیر را بپذیرد و زندگی جدیدی بسازد…




کریستف کیشلفسکی متولد ۲۷ ژوئن ۱۹۴۱ در ورشو است. او در سال ۱۹۸۸با پیشنهاد کریستف پیه شیه ویچ مبنی بر کار روی ده فرمان تورات، دست به اجرای پروژه‌ای می زند که ناگفته پیداست دغدغه‌اش ارزش‌های اخلاقی است. ده فرمان متشکل از ده فیلم حدودا پنجاه دقیقه‌ای برای تلویزیون است که داستان هر کدام از آن‌ها بر اساس یکی از ده فرمان موسی ساخته شده است، بدون آن که قصد ترویج پیام‌های اخلاقی را داشته باشد. همکاری بعدی کیشلفسکی و پیه شیه ویچ فیلم زندگی دو گانۀ ورونیک (۱۹۹۳) است. فیلم در فرانسه و لهستان فیلمبرداری شد.


موفقیت زندگی دو گانه‌ی ورونیک در مجامع سینمایی سبب می شود که کیشلفسکی بپذیرد، یک سه گانه را بر اساس رنگ‌های پرچم فرانسه و با استفاده از شعار انقلاب فرانسه آزادی، برابری و برادری بسازد. این سه گانه باز هم با همکاری پیه شیه ویچ نوشته شد و در ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ به نام های آبی، سفید، قرمز به تصویر در آمد. اشاره‌ به اخلاق و ارزش های انسانی اصلی‌ترین موضوع این سه‌گانه است.

blue_1.jpg

فیلم قرمز که آخرین فیلم از سه گانه‌ی سه رنگ به حساب می آید، در جشنوارۀ کن در سال ۱۹۹۴به نمایش در آمد و درست در زمانی که همۀ چشم ها به این فیلم و سازنده‌ی آن دوخته شده است، کیشلفسکی اعلام می کند که سینما را کنار خواهد گذاشت و قرمز آخرین فیلم اوست. در ۱۳مارس ۱۹۹۶کریستف کیشلفسکی در اثر حمله قلبی درگذشت و پروژه‌ی نهایی‌اش را که کار بر روی کمدی الهی دانته بود، ناتمام گذاشت؛ پروژه ای که قرار بود سه گانه‌ای دیگر شود.


کیشلفسکی دنیایی را به تصویر می کشید که توانسته بود بشناسد. دغدغه‌ی اخلاقی کیشلفسکی، منهای لحن غمناک آثارش، در ظاهر فیلم‌هایی هم که می‌ساخت آشکار است. ساخت ده فرمان و یک سه گانه بر اساس شعارهای انقلاب فرانسه از واضح‌ترین آن‌هاست. تقدیر، از دیگر مشخصه‌های آثار کیشلفسکی است. در بیشتر فیلم‌های او می توانید نشانه‌هایی را از تصادف و تقدیر بیابید. مثل قصه‌ی آبی که با تصادفی که موجب مرگ شوهر ژولی و در نهایت آشفتگی و افسردگی او می شود آغاز می گردد…

blue_3.jpg

موسیقی نیز در آثار کیشلفسکی نقشی به سزا و اثری ماندگار دارد. موسیقی‌ای که نتیجه‌ی کار آهنگساز همیشگی او ، زبیگنیف پرایزنر (Zbigniew Preisner) است. ملودی‌های فیلم‌های او بسیار به یاد ماندنی و تأثیر گذارند. از جمله ویژگی دیگر فیلم های کیشلفسکی می توان به کارکرد رنگ در آثار او اشاره کرد. مثلا او در سه گانۀ سه رنگش سعی کرده که از رنگ های نام هر فیلم در هر کدام به شکلی تکرارشونده و نمادین استفاده کند. نام بردن از سینمایی موسوم به سینمای کیشلفسکی چندان بیراه نیست. بارزترین خصوصیت این سینما غمناک بودن آن است. غمی که ناشی از نگاه رومانتیک نیست بلکه حاکی از نگاه فلسفی به جهان است.
 زيرنويس فارسي، دانلود مستقيم فيلم سه گانه رنگها: آبی 1993 ، دانلود مستقیم(Three Colors : Blue (1993، دانلود کیشلوفسکی 

۵ نظر:

  1. ba tashakor az link mishe tozih bedi nad az download hame linkha chejoori miahe did ???? yani linkharo bayad ba barname khasi be ham vasl konam ?????? rahnamayii konid man o lotfan

    پاسخحذف
  2. خیلی خیلی متشکرم

    پاسخحذف
  3. سلام درود خدمت شما. من فولدر مدیافایر مربوط به این فیلم رو باز کردم و تا پارت 5 دانلود کردم و متوجه شدم که پارت 6 وجود نداره و بعد از پارت 5 ، پارت شماره 7 است که فکر میکنم فایلها ناقص هستند.
    با توجه به پایین بودن سرعت نت و مشکلات در دانلود فیلم با حجم بالا خواهشمندم لینکهای مربوط به این فیلم رو مجدد بررسی فرموده و ایراد احتمالی آن را برطرف نمایید.

    با سپاس بسیار از شما

    پاسخحذف
  4. آقا دمتون گرم ولی رسما به گا رفتم :((

    میدونید چی شده؟ 1.1 گیگ دانلود کردم تازه فهمیدم که پارت 6ای وجود نداره. دهن اینترنتمو خودم گاییده شد. بازم دمه شما گرم که قصدتون خیر بوده. ممنون :((

    پاسخحذف
  5. ایشاللا نفره بعدی مثل من به گا نره :))

    پاسخحذف

Introduction