۱۳۸۹ خرداد ۲۳, یکشنبه

دانلود فیلم Angel-A 2005 آنژلا /آنجلا با زیرنویس فارسی



imdb: 7.0/10
 کارگردان: لوک بسون
عاشقانه ، کمدی
محصول فرانسه


Mediafire
http://www.mediafire.com/download.php?niyvwy2tymo
http://www.mediafire.com/download.php?zm2oa2mizjd
http://www.mediafire.com/download.php?z2yntmo002x

http://www.mediafire.com/download.php?unn2yl4qwnn


Password : lucky 
زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/Angel+A/Farsi+Persian/1



لوک بسون جايي گفته بود که من فقط ده فيلم مي سازم و تنها کاري که در سينما دارم اين است که اين ده فيلم بهترين کارهاي من باشد. کمتر کسي باور مي کرد اين حرف او واقعيت داشته باشد (که همينطور هم شد! پس از يک وقفه چند ساله که به گفته خودش قرار بود ديگر فيلمي را کارگرداني نکند دوباره قرارداد ساخت فيلمي را در سال 2010 بسته است!) اما به هر صورت ده فيلم او ساخته شدند و منتقدين هم حدوداً با ديد مثبت به فيلمهاي او نگاه کردند، چرا که فيلمهاي او اکثراً فيلم هاي خوش ساخت و ماندگاري هستند. البته اين شيوه فيلمسازي لوس بسون چندان در بين فيلمسازان وطني ديده نميشه چرا که اکثر کارگردان هاي ما با ساخت يک فيلم متوسط به بالا ادعاي بهترين بودن رو دارند در حالي که نمونه هاي مشابه خارجي مثل مارتين اسکورسيزي وجود دارند که پس از گذشت بيش از سه دهه و هفت بار نامزدي جايزه اسکار شدند باز هم چنين ادعايي رو نمي کنند و در صدد بهبود کيفيت فيلمهاي خودشون هستند.

از آنجل اي يا تيتر فرانسوي فيلم آنجلا، دور شديم ! آنجلا يکي از آخرين فيلمهاي لوس بسون و محصول 2005 از کشور فرانسه است که بازيگران مطرح چنداني رو بکار نگرفته، اما فيلمنامه قوي و کارگرداني بسون تونسته اين فيلم رو جزو يکي از بهترين کارهاي آقاي کارگردان قرار بده.

شايد بهتر باشه طرح کلي قصه رو بازگو کنم، اما اين فيلم خيلي بر پايه قصه نيست و حرفي که بسون مي خواد در اين فيلم به بيننده بگه فراتر از يک خط داستان است و بايد حرف اصلي رو در خط سير داستاني پيدا کرد. ماجراي مردي که فرشته اي رو از خودکشي نجات ميده و فرشته رو به ظاهر مديون خودش ميکنه. و انتخاب بازيگران فيلم که فرشته تقريبا دو متري رو در مقابل مرد يک و نيم متري قرار داده به تنهايي بيننده رو جذب مي کنه. اما پس از گذشتن حدود يک سوم زمان فيلم جريان داستان به سمت ديگري حرکت مي کنه که همون حرف اصلي داستان هست.

کم کم که بيننده اطمينان پيدا ميکنه مرد با يک فرشته روبرو شده، فرشته براي اثبات خودش در مقابل مرد دچار مشکل ميشه. مرد که با وجود ديدن نشانه هاي زيادي از نيت خير فرشته و کمک هاي او باز هم سر ناسازگاري داره حتي در مقابل معجزه فرشته هم لجاجت مي کنه.

فرشته اي که حالا مامور نجات يک مرد شده، حالا نه تنها مورد تشکر قرار نمي گيره بلکه به شعبده بازي و حتي برخي موارد به تن فروشي متهم ميشه. قصه فيلم در نهايت به سود فرشته و نجات مرد مي انجامد اما چيزي که در ذهن من بيننده هنوز که هنوزه باقي مانده اين است که ما انسان ها چرا فرشته هاي خودمون رو و حتي بعضي مواقع خداي خودمون رو باور نداريم؟

چرا با وجود ديدن کمک هاي بي شمار خداوند که از طرق مخفيانه و آشکار به ما مي رسه باز هم همه چيز رو در شانس خلاصه مي کنيم. چيزي که مرد قصه فيلم آنجلا چندين بار به زبون مياره و در نهايت اشک فرشته رو در مياره.

جايي در فيلم، فرشته با گريه اين جمله رو ميگه:

هيچ چيز براي يک فرشته موکل بدتر از اون نيست که براي کمک به کسي مامور بشه که بهش اعتقادي نداره!

۲ نظر:

Introduction