۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

دانلود مستقیم فیلم ماموریت غیر ممکن1 Mission Impossible1996 دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی




دانلود مستقیم فیلم ماموریت غیر ممکن1 Mission Impossible1996 دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی
imdb: 6.8/10
کارگردان: برایان دی پالما

براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
 تام کروز، دانلود فیلم Mission Impossible1996 ، Mission Impossible1996 دانلود فیلم برایان دی پالما، دانلود مستقیم ماموریت غیر ممکن 1



کیفیت عالی اچ دی hdrip
http://www.mediafire.com/?sharekey=96647bcf012b568b4012e8015643d9c85f07b5e9c646386e
 کیفیت

dvdrip
http://www.mediafire.com/?sharekey=18e19dba0fe9a22291b20cc0d07ba4d29ec5d803464e07d6
زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/Mission+Impossible+%281996%29/Farsi+Persian/1






d M Y
  MissionImpossiblePoster
نام:
ماموریت غیر ممکن1 (Mission Impossible 1)
کارگردان:
برایان دی پالما  (Brian De Palma)
تهیه کننده:
تام کروز   (Tom Cruise)
فیلم نامه نویس:
دیوید کوئپ  (David Koepp)
رابرت تان     (Robert Towne)
بازیگران:
تام کروز  (Tom Cruise)
جان ویت (jon Voight)
امانوئل برت (Emmanuelle Béart)
موسیقی:
دنی الفمن  (Danny Elfman )
لالو اسکیفرین (تم)  (Lalo Schifrin)
فیلم بردار:
استفان بیوروم  (Stephen H. Burum )
ادیتور:
پول هرسچ    (Paul Hirsch)
شرکت پخش کننده:
 پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures)
تاریخ انتشار:
22 می 1996

زمان فیلم:
  110 دقیقه
بودجه فیلم:
80 میلیون دلار

فروش فیلم:
456 میلیون دلار

 


 
 

درباره فیلم:
این فیلم اولین قسمت از مجموعه ای میباشد که تحت نام "ماموریت غیر ممکن" ساخته شده است. این فیلم بر اساس مجموعه ای تلویزیونی تحت همین عنوان ساخته شده  که در بین سالهای 1966 الی 1973 ساخته شد. اما شاید بتوان گفت تنها چیزی که از آن دوران در فیلم باقی مانده فقط موسیقی معروف آن است که توسط "لالو اسکیفرین" ساخته شده است. این فیلم برنده 3 جایزه و نامزد 6 جایزه مطرح شده است و محصول سال 1996 است. کارگردان فیلم "برایان دی پالما" میباشد که در کارنامه اش فیلم های مطرح "صورت زخمی" و " دست نیافتی ها" را دارد.
 
 

نمایی از داستان:
"ایتن هانت"، "تام کروز" عضو آژانسی به نام "آی ام اف" است. این آژانس زیر نظر "سی آی ای" فعالیت میکند. "ایتن" در عملیاتی برای جلوگیری از دسترسی یک قاچاقچی اسلحه به لیست ماموران مخفی آژانس در اروپای شرقی، درگیر توطئه ای پیچیده میشود. "ایتن" با تلاشی زیاد و در غالب عملیاتی بسیار خطرناک در نهایت موفق میشود خود را تبرئه کرده و قاچاقچی را به دام بیندازد.
 
 

نقدی کوتاه:
اولین چیزی که در فیلم نظر بیننده را به خود جلب میکند یک عنصر دیدنی نمیباشد بلکه عنصری شنیدنی است. در تیتراژ ابتدایی فیلم با یک موسیقی زیبا و هیجان انگیز طرف میشویم که به اعتراف کارگردان ایرانی مجموعه تلویزیونی "ماموریت غیر ممکن"، رضا بدیعی، هر تصویری را روی این موسیقی بگذارید زیبا خواهد بود. به هر حال فیلم موسیقی خود را از مجموعه تلویزیونی به امانت دارد. " لالو اسکیفرین Lalo Schifrin" آهنگ سازی است که در مجموعه تلویزیونی تم اصلی را ساخته است و از او در این فیلم و شماره های بعدی در سالهای 2000 و 2006  استفاده شده است.
 
فیلم سعی میکند جریان مستقلی را نسبت به دیگر فیلمهای جاسوسی  دنبال کند که تا حدودی نیز به این موفقیت دست یافته است. اما به نظر، تهیه کنندگان این فیلم هنوز به یک نتیجه واحد در مورد سبک فیلم نرسیده اند. به این دلیل که غالب فیلم در شماره 2 در سال 2000،تا حدود زیادی تغییر میکند. و این تغییرات را در شماره 3 در سال 2006 نیز میبینیم.
 
فیلم از افت و خیز خوبی برخوردار است. نقطه اوج اول بعد سکوت نقطه اوج دوم و سکوتی دیگر. صحنه های اکشن به جز صحنه مربوط به انفجار هلیکوپتر در تونل بد طراحی نشده اند و تا حدودی از عنصر واقع گرایی برخوردارند.
 
در مورد داستان چند نکته را لازم است اشاره کنم. "جیم" در جایی غیر مستقیم به "ایتن" دلیل خیانت خود را میگوید. او میگوید جنگ سرد تمام شده و دیگر دلیلی برای حضور جاسوس ها و ماموران حرفه ای در سراسر دنیا مانند سابق دیده نمیشود.
ماموران فداکار قدیمی پیر شده اند و تمام درآمد سالیانه شان چیزی نزدیک به 64000 دلار است. پس دلیل آنهمه فداکاری و جان را به خطر انداختن چه بوده است. به نظر من نویسنده با کشف و بیان این حقیقت انگیزه خوبی برای "جیم" به منظور خیانت به آژانش فراهم کرده است. و نکته مثبتی در داستان است. اما هیچ کجای فیلم نمیفهمیم که به چه دلیل "جیم" که سالهای سال یک عنصر وفا دار به "آی ام اف" بوده است، اینطور بی رحمانه اعضای تیمش را میکشد و همینطور همسرش "کلیر" را.
در ادامه سوالات مهمی نظیر این نیز جواب روشنی ندارند.
- آیا "جیم" از اینکه "ناک لیست" واقعی در محل سفارت نیست و کل عملیات مربوط به دستگیری خائن است خبر داشته؟ اگر داشته به چه دلیل "ناک لیست" را به "مکس" تحویل میدهد و حتی به او هیچ خبری نمیدهد؟ و اگر خبر نداشته چگونه است که از پیش ترتیبی داده تا همه کشته شوند و "ایتن" گناهکار جلوه کند؟ او به راحتی میتوانسته اصلا دم به تله ندهد و در فرصتی دیگر "ناک لیست" را بدزدد.
 
میتوان به سهل انگاری هایی نظیر اینکه در فهرست "ناک لیست" اسامی افرادی را میبینیم که برای مثال در خارج از اروپا فعالیت دارند مانند فردی که جلوی نامش "حزب الله" نوشه شده است. حال آنکه در فیلم گفته میشود "ناک لیست" فهرست ماموران "آی ام اف" در اروپای شرقی است. یا برای مثال "کتریج" که خودش از روسای "آی ام اف" است و  واضح است که یک نیروی عملیاتی نیست خودش شخصا به دنبال دستگیری "مکس" در قطار آمده است. این نکات را میتوان ضعف کاگردانی فیلم بیشتر برشمرد.
 
به گمان من "تام کروز" بازی بدی ارائه نمیدهد او نسبت به سری های بعد جوان تر و نیرومند تر میباشد.  حضور "ژان رنو" نیز در نقش "کروگر" قابل اهمیت است.
 
در آخر میتوان گفت این فیلم از حوصله بیننده امروزی تا حدودی فرا تر است. اما دیدن این فیلم به علاقمندان سری های بعدی کمک به درک بهتر کل مجموعه را می دهد.
 
 

شرح ماجرا:
  (ادامه صفحه بعد)
 
شهر "کیف"، "ایتن هانت" و تیمش مشغول حرف کشیدن از یک نفر با انجام یک صحنه سازی هستند.
 
"جیم فلبس" از اعضای با سابقه آژانس "آی ام اف"، وابسته به سازمان "سی آی ای"  ماموریت پیدا میکند که به "پراگ" برود. و فردی به نام "الکساندر گلیتیسن" که رایزن سفارت آمریکا در جمهوری چک میباشد را بازداشت کند. "گلیتسین" بخشی از یک لیست را در اختیار دارد که نام تمامی ماموران "آی ام اف"که در اروپای شرقی مشغول جاسوسی هستند، را در خود جای داده است. به "جیم" گفته میشود که "گلیتسین" قصد دارد قسمت دوم لیست را از سفارت بدزدد. نام این لیست "ناک لیست" میباشد.
 
"جیم" به "پراگ" میرود. در "پراگ" اعضای تیمش که "ایتن هانت" و همسرش "کلیر فلبس"، نیز در آن قرار دارند منتظر او هستند. "جیم" ماموریت را با اعضای تیمش تفهیم میکند و قرار میشود که خود او از دور با استفاده از کامپیوتر تمام عملیات را زیر نظر بگیرد.
"ایتن" از "جیم" سوال میکند که زمانی که آنها در "کیف" بودند او کجا بوده است. و او پاسخ میدهد که در "دریک هتل شیگاگو" بوده است.
 
"ایتن" در قالب یک سناتور مشهور و به همراه اعضای دیگر تیم وارد میهمانی سفارت میشود. قرار است آنها یک دوربین در اتاقی که قرار است "ناک لیست" دزدیده شود قرار دهند، تا هنگامی که "گلیتسین" اقدام به دزدی میکند از او مدرک داشته باشند.
 
دوربین کار گذاشته میشود و از "گلیتسین" فیلم برداری میشود. اما ناگهان کنترل اعضای تیم از بین میرود و یکی یکی به طرز عجیبی کشته میشوند. "گلیتیسن" که دیسک محتوی "ناک لیست" را در اختیار دارد نیز کشته میشود و دیسک نیز از او گرفته میشود.
"جیم" که بعد از این اتفاقات خود قصد داشته به کمک اعضا برود در مسیر به "ایتن" اعلام میکند که کسی دارد او را تعقیب میکند، و عملیات باید منتفی شود. اما "ایتن" به دلیل اهمیت "ناک لیست" از دستور "جیم" سر پیچی میکند. "ایتن" از طریق دوربینی که به "جیم" متصل بود میبیند که "جیم" تیر میخورد و کشته میشود و به درون رودخانه پرتاب میشود. همینطور "کلیر" نیز که در یک ماشین منتظر اعضای تیم بود منفجر میشود. این صحنه ها "ایتن" را کاملا شوکه میکند زیرا او تنها باز مانده تیم است.
 
"ایتن" سراسیمه خود را به یک باجه تلفن میرساند و با رئیس بخش عملیاتی خود "کتریج"  تماس میگیرد و به او اطلاع میدهد که تمامی اعضای تیم کشته شده اند.
 
"کتریج" از او میخوهد که یکدیگر را در یک رستوران در "پراگ" یک ساعت دیگر ملاقات کنند.
 
"کتریج" به " ایتن" میگوید که عملیاتی که انها انجام داده اند. فقط یک عملیات شکار عامل نفوذی در "آی ام اف" بوده است، و چون او فقط از مهلکه نجات پیدا کرده بنابر این عامل نفوذی کسی جز او نمیتواند باشد. او برای اطمینان بیشتر یک برگه بانکی به "ایتن" نشان میدهد که در آن قید شده است پولی نزدیک به 120 هزار دلار به حساب بانکی خانواده "ایتن" واریز شده است. "ایتن" از این شنیده ها شوکه و عصبی میشود و با استفاده از نوعی ماده منفجره از رستوران فرار میکند.
 
 
"ایتن" خود را به خانه امن میرساند. وسایل مورد نیاز خود را جمع میکند. "کتریج" به "ایتن" گفته است فردی به نام "مکس"، که یک قاچاقچی اسلحه است قرار بوده "ناک لیست" را خریداری کند، و "مکس" نام این معامله را "جاب 314" گذاشته است. "ایتن" چشمش به کتاب مقدس می افتد و با ذهنیت نسبت به عبارت "جاب 314" که در کتاب مقدس به معنی "ایوب" است به سراغ آن بخش از کتاب مقدس میرود. سپس از طریق اینترنت سعی در برقراری ارتباط با "مکس" میگیرد. در همین حین "کلیر" وارد خانه میشود. "ایتن" سراسیمه او را میگردد و به او مشکوک است. اما در نهایت "کلیر"  اعتماد "ایتن" را جلب میکند.
 
"ایتن" به "کلیر" میگوید که آژانس تصور میکند او عامل نفوذی و خیانت کار است. و او قصد دارد با ربودن "ناک لیست" واقعی و معامله با "مکس" خیانت کار اصلی را پیدا کند. "مکس" به ای میل "ایتن" پاسخ میدهد و با هم قرار ملاقات میگذارند.
 
"ایتن" برای دزدیدن "ناک لیست" به 150 هزار دلار پول احتیاج دارد. او "مکس" را ملاقات میکند و ضمن اطلاع دادن به او در مورد دیسک قلابی که به دستش رسیده، اعتماد او را جلب میکند. "مکس" قبول میکند که در ازای "ناک لیست" واقعی، 10 میلیون دلار به همراه خائن در "آی ام اف" به "ایتن" تحویل دهد.
 
"ایتن" دو نفر را استخدام میکند. و به آنها توضیح میدهد که باید به "لانگلی" بروند و از ساختمان مرکزی "سی آی ای"، لیست را بدزدند. "ناک لیست" درون یک مین فریم در یک اتاق با سیستم امنیتی فوق العاده بالا قرار دارد و فقط یک نفر از کارمندان "سی آی ای" حق ورود به اتاق را دارد.
 
"ایتن" به همراه 3 نفر اعضای تیمش به "لانگلی" میروند. آنها در قالب آتش نشان وارد ساختمان "سی آی ای" میشوند و از طریق سقف وارد اتاقک مربوطه شده و "ناک لیست" را میدزدند. در هنگام دزدی چاقوی "کروگر" یکی از اعضای تیم "ایتن"، به درون اتاق می افتد. و "سی آی ای" مطلع میشود که "ناک لیست" ربوده شده است.
 
تیم به "لندن" میرود. آنجا "ایتن" با ترفندی "ناک لیست " واقعی را  از "کروگر" میگیرد.
سپس به طور اتفاقی متوجه میشود که انجیلی که او در "پراگ" پیدا کرده و از طریق آن توانسته با "مکس" ارتباط برقرار کند، مربوط به "دریک هتل" در "شیکاگو" است. این همان هتلی بود که "جیم" گفته بود آنجا اقامت داشته است.
 
"ایتن" با "مکس" در قطاری به مقصد فرانسه قرار میگذارد. او "ناک لیست" را به "لوتر" یکی از اعضای تیم میدهد و از او میخواهد که کاری کند که "مکس" در قطار نتواند محتویات "ناک لیست" را به جایی ارسال کند. در همین حین "کتریج" برای دستگیری "ایتن"، ترتیبی داده است که خانواده او بازداشت شوند. "ایتن" ماجرای بازداشت را از تلویزیون میبیند و تصمیم میگیرد با "کتریج" تماس بگیرد.
 
"ایتن" با "کتریج" تماس میگیرد و کاری میکند که او متوجه شود که در "لندن" است.
در این پلان بیننده غافلگیر میشود. درست بعد از اتمام تماس "ایتن" با "کتریج"، "جیم" را میبینیم که مریض حال است و دستش را بسته است. "جیم" به "ایتن" میگوید که چگونه او را پیدا کرده است و همینطور میگوید که خائن درون سازمان "کتریج" است. در حالی که
"جیم"، "کتریج" را خائن معرفی میکند، صحنه هایی را میبینیم که اثبات میکند خود "جیم" عامل خیانت کار است. و همینطور مشخص میشود "کلیر" و "کروگر" نیز در خیانت نقش داشته اند.
 
"ایتن" به دلیل کلمه "دریک هتل" در روی جلد "انجیل" شکی ندارد که خائن خود "جیم" است. اما او از همدستی "کلیر" مطمئن نیست.  او با "مکس" قرار میگذارد. همزمان "ایتن" به "کتریج" نیز محل قرار را خبر میدهد.
 
روز موعود فرا میرسد. "ایتن" در قطار با "مکس" تماس میگیرد و محل دیسک را اطلاع میدهد. "مکس" آنرا چک کرده و به "ایتن" محل پول را میگوید. همچنین به او خبر میدهد که "جاب" یا همان خائن در محل پولها منتظر "ایتن" است. "ایتن" با "کلیر" تماس میگیرد و به او اطلاع میدهد که به قسمت بار قطار بیاید. در همین حین "کتریج" نیز در قطار به دنبال "مکس" است. "ایتن" زود تر خود را به قسمت چمدانها رسانده و با زدن ماسک خود را شبیه به "جیم" کرده است. "کلیر" وارد میشود و به خیال اینکه "جیم" واقعی آنجاست خود را لو میدهد. در همین لحظه "جیم" از پشت سر آنها ظاهر میشود
"ایتن" با زدن یک عینک که روی آن دوربین نصب شده تصویر "جیم" را برای "کتریج" میفرستد. به این ترتیب برای آژانس مشخص میشود که "جیم" زنده است. "جیم" عصبانی شده و به طرف "کلیر" شلیک میکند و "ایتن" را زخمی میکند.
 
"ایتن" به دنبال "جیم" میرود. "جیم" قصد دارد از طریق سقف قطار با هلیکوپتر فرار کند.
تعقیب و گریز ادامه پیدا میکند و "ایتن" با منفجر کردن هلیکوپتر "جیم" و "کروگر" را میکشد. "مکس" نیز به همرا "ناک لیست" در قطار گیر "کتریج" می افتد.
 
"ایتن" و "لوتر" از فهرست طرد شده های آژانس پاک میشوند و همینطور  خانواده "ایتن" آزاد شده و تبرئه میشوند. پلان پایانی "ایتن" را نشان میدهد که در هواپیما نشسته و ماموریتی تازه به او داده میشود.
1

۱ نظر:

  1. سلام فیلم ماموریت غیر ممکن1 لینک اچ دیش میگه فایل پیدانشد! لینک دومشم پارت یکش نیس! لطفا درستش کنین.

    پاسخحذف

Introduction